ارزان ترین کشورهای خارجی برای سفر نوروزی

  • 17 اسفند 1400
  • 0 نظر
  • admin

برای سفر نوروزی کدام کشور را انتخاب کرده اید؟ اگر به دنبال سفری هیجان انگیز و در عین حال ارزان و مقرون به صرفه هستید این مطلب را تا آخر دنبال کنید تا ارزان ترین و بهترین کشورها برای سفر نوروزی را به شما معرفی کنیم.

سفر به ترکیه

ترکیه از ارزان ترین کشورها برای سفر نوروزی است. ترکیه دارای ساحل دریای مدیترانه و امتداد آن، دریای اژه و دریای سیاه است. از مهمترین شهرهایی که در ترکیه باید دید که در هر منطقه زیبایی های متفاوتی دارد می توان به استانبول که در تاریخ پایتخت امپراتوری عثمانی نیز بوده، آنکارا، ازمیر و آنتالیا که به زیبایی های باشکوه خود معروف هستند، اشاره کرد. سواحل در تور استانبول، سازه هایی مانند کاخ توپکاپی و کاخ دولما باغچه، برج گالاتا، پل بسفر و برج دختر و مکان هایی مانند بی اوغلو، سلطان احمد، امینونو و بازار بزرگ جزو اولین مکان هایی هستند که گردشگران مایل به دیدن آن هستند.

سفر به دبی

یکی از ارزان ترین کشور ها برای سفر نوروزی تور دبی است. دبی با خیابان های عریض، پارک ها، آسمان خراش ها و مراکز خریدی که در آن برندهای گران قیمت به فروش می رسد، در سال های اخیر به یکی از مقاصد محبوب سفر تبدیل شده است. دبی که در روزهای نوروز کاملاً گرم است، با هتل‌های راحت و مجلل خود لذت تعطیلات دریایی را نیز ارائه می‌کند. می توانید از برج العرب، بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه، جزایر نخل و مراکز خرید در دبی که به عنوان مجلل ترین هتل جهان یاد می شود، دیدن کنید. بیایید بگوییم که می توانید محصولاتی را با قیمت های مناسب پیدا کنید، به خصوص برای کسانی که خرید الکترونیکی انجام می دهند.

سفر به تایلند

تایلند، از ارزان ترین کشور ها برای سفر نوروزی محسوب می شود. مکان های زیادی برای بازدید و دیدن در این کشور وجود دارد. حتما باید معابد بانکوک را ببینید که با ساختمان های مدرن، مراکز خرید و تاریخ ریشه دار، یکی از شهرهای سرگرم کننده خاور دور است. یکی از مکان هایی که در بانکوک باید دید، محله چینی ها است، چینی هایی که در زمان تأسیس شهر کار می کردند بعدها در اینجا ساکن شدند. جزیره پوکت که در جنوبی ترین نقطه تایلند واقع شده است، از جمله جزایر معروفی است که نام آن مترادف با تعطیلات ماه عسل است. پاتایا یکی دیگر از شهرهایی است که در فاصله 40 کیلومتری از پایتخت بانکوک، با سواحل خیره کننده، زندگی شبانه پر جنب و جوش و معابد بودایی چشمگیر مانند سایر نقاط تایلند، توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب می کند.

سفر به آذربایجان

آذربایجان برای سفر نوروزی یکی از ارزان ترین کشور هاست. باکو پرجمعیت ترین شهر قفقاز با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر به سه منطقه مجزا تقسیم شده است. شهر ایچری حاوی ارزش های تاریخی و فرهنگی این شهر است. می توانید در این منطقه قدم بزنید و در خیابان هایی که بوی تاریخ می دهند گم شوید. برج دوشیزه، کاخ شیروان شاه، مسجد تازه پیر، موزه هنر دولتی، موزه فرش، برج تلویزیون، بلوار باکو، میدان استخر از جمله مکان هایی هستند که باید در این شهر ببینید. در میان علاقه مندان به گردشگری سلامت، شبه جزیره آپسرون با دریای گرم و شفاف، سواحل شنی خوب و آب های گرم، جایگزین های زیادی را ارائه می دهد. این شبه جزیره به عنوان مرکز کمپینگ نیز شناخته می شود، این یک گزینه ایده آل برای کسانی است که می خواهند تعطیلات خود را به تنهایی با طبیعت بگذرانند.

سفر به هند

هند در جنوب آسیا قرار دارد و دومین کشور پرجمعیت جهان است. شبه جزیره هند منطقه ای بوده است که فرهنگ ها و مذاهب مختلف در آن رنگ آمیزی شده است، جایی که مسیرهای تجاری و ادویه ای غنی در طول اعصار گذشته است. دهلی، نمایانگر چهره مدرن هند است. در خیابان جیپور که در خیابان‌های عریض شهر گسترده است، می‌توانید فروشگاه‌های مارک‌های معروف و مغازه‌های سوغاتی محلی را بیابید. دهلی قدیم، قلعه سرخ، مسجد جمعه، برج پیروزی، دروازه هند، کاخ ریاست جمهوری، ساختمان های دولت و پارلمان را می توان از جمله مکان های توریستی اصلی به حساب آورد که می توانید با ساختارهای مختلف معماری آنها را تحسین کنید. قلعه آگرا، مسجد مروارید، کاخ جیهانگیر، خاص محل، شیش محل، دیوان خاص، موسممان برج از جمله جاذبه های مهم دهلی برای سفر نوروزی شما هستند.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط