شرکت های سازنده پکیج تصفیه فاضلاب (معرفی و مقایسه)

  • 30 تیر 1401
  • 0 نظر
  • admin

پکیج های تصفیه فاضلاب از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات به کار رفته در واحدهای صنعتی و مسکونی می باشند که پساب خروجی از آنها دارای سطح کیفی استانداردی برای ورود به طبیعت می باشد. این تجهیزات با توجه به نوع مواد آلاینده موجود در فاضلاب و همچنین کیفیت خروجی مورد نظر ساختار و تجهیزات متفاوتی داشته و بر همین اساس کاربردشان نیز فرق دارد. روش های پیاده سازی شده برای تصفیه، جنس قطعات و قابلیت های این پکیج ها بر اساس شرکت سازنده پکیج تصفیه فاضلاب متفاوت است و برخی از آنها از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند. در حال حاضر شرکت های متعددی در زمینه تولید این پکیج ها فعالیت داشته و محصولات متنوعی را ارائه می دهند که تعداد اندکی سازنده اصلی و مابقی به عنوان واسط عمل می کنند.

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

در محیط های صنعتی، مسکونی و شهری آب پس از استفاده با مواد مختلفی ترکیب شده و به فاضلاب تبدیل میشود. نوع مواد آلاینده موجود در فاضلاب ها در محیط های مختلف متفاوت بوده و به همین دلیل روش های گوناگونی برای تصفیه آنها به کار می رود. در واقع برای رفع آلاینده های موجود در فاضلاب نمی توان به یک روش اکتفا کرد و مجموعه ای روش های تصفیه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی مورد استفاده قرار میگیرند. پکیج تصفیه فاضلاب مجموعه ای از تجهیزات مختلف می باشد که روش های متعدد تصفیه فاضلاب را به کار برده و همگی در یک مخزن فلزی کاملا بسته پیاده سازی شده اند.

با توجه به اینکه پیاده سازی هر یک از روش های تصفیه فاضلاب فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی در حوضچه های روباز تصفیه خانه ها زمان بر و هزینه بر می باشند، به همین دلیل تمام آنها به صورت پکیج و فشرده در یک مخزن ارائه میشوند. نصب آسان در کمترین زمان و همچنین قیمت مناسب از مهم ترین دلایل برای کاربرد گسترده پکیج های تصفیه فاضلاب به شمار می روند.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب

محصولات ارائه شده توسط شرکت های سازنده پکیج تصفیه فاضلاب را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی کرد. به عنوان مثال، بر اساس روش های تصفیه فاضلاب و کاربرد این پکیج ها به دو گروه کلی زیر دسته بندی میشوند:

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

مواد آلی و انواع ویروس و میکروب های بیماری زا از مهم ترین چالش های موجود در فاضلاب حاصل از محیط های مسکونی و شهری به شمار می روند. ورود این مواد بدون تصفیه به طبیعت به مرور سفره های آب زیرزمینی را آلوده نموده و باعث شیوع انواع بیماری های واگیردار میشوند. به همین دلیل تصفیه خانه های بزرگ در شهرها احداث میشوند. اما مناطق روستایی، کمپ های نظامی و آموزشی و شهرک های تازه تاسیس مسکونی به این تصفیه خانه ها متصل نبوده و تصفیه فاضلاب در آنها مشکل ساز است. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی از جمله تجهیزات بسیار کاربردی برای از بین بردن اثر منفی مواد آلی و عوامل بیماری زا در فاضلاب می باشد که در مخازن کاملا بسته تصفیه را انجام می دهد.

این پکیج ها حمل و نقل و نصب آسانی داشته و با سه مرحله تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی کیفیت فاضلاب را تا حد زیادی بهبود می دهد. اصلی ترین تمرکز این پکیج ها بر از بین بردن مواد آلی به کمک روش های بیولوژیکی بوده و در نهایت با تصفیه شیمیایی ضد عفونی و گند زدایی را انجام می دهند.

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

  • تصفیه فاضلاب مناطق روستایی
  • تصفیه پساب کمپ های آموزشی و نظامی
  • تصفیه فاضلاب مجتمع های مسکونی
  • تصفیه فاضلاب مراکز تفریحی، مجتمع های توریستی و هتل و رستوران های بزرگ

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

از مهم ترین چالش های سازمان محیط زیست، مبارزه با فاضلاب های صنعتی می باشد که حاوی مقدار بسیار زیادی از مواد شیمیایی هستند. به همین دلیل هیچ یک از کارخانجات و محیط های صنعتی نباید فاضلاب خود را بدون تصفیه وارد طبیعت کنند. پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی به مخازن فلزی گفته میشود که با تصفیه فیزیکی (به عنوان پیش تصفیه)، تصفیه بیولوژیکی و تصفیه شیمیایی، کیفیت پساب ها را در سطح استاندارد افزایش می دهند. در این پکیج ها علاوه بر حذف مواد آلی به کمک روش های بیولوژیکی، تلاش میشود با استفاده از مواد منعقدکننده و چربی زدا و غیره اثر مواد شیمیایی در فاضلاب کاهش پیدا کند. لازم به ذکر است، این پکیج ها با توجه به نوع مواد آلاینده در فاضلاب طراحی شده و روش های پیاده سازی شده در آنها با هم فرق دارد.

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

  • تصفیه فاضلاب پالایشگاه ها و نیروگاه ها
  • تصفیه فاضلاب کارخانجات تولید کننده مواد غذایی، دارویی و بهداشتی
  • تصفیه فاضلاب کشتارگاه ها، دامداری، مرغداری
  • تصفیه پساب صنایع رنگرزی و تولید کاغذ
  • تصفیه پساب های بیمارستانی

نکات مهم در انتخاب شرکت سازنده پکیج تصفیه فاضلاب

یکی از اصول بسیار مهم در خرید پکیج تصفیه فاضلاب، توجه به شرکت سازنده آنها می باشد. چون شرکت های سازنده پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی از نظر پارامترهای متعددی با هم تفاوت دارند و بر کیفیت محصولات آنها اثرگذار است. لذا پیشنهاد می کنیم چند نکته مهم زیر را در انتخاب سازنده پکیج تصفیه فاضلاب مد نظر قرار دهید:

پکیج تصفیه فاضلاب باید با نوع مواد آلاینده و مقدار فاضلاب تولیدی در شبانه روز تناسب داشته باشند. به همین دلیل طراحی آنها باید به صورت سفارشی انجام شود. لذا بهتر است سازنده هایی را انتخاب کنید که محصولات را به صورت سفارشی و بر اساس شرایط محیط تولید می کنند.

کیفیت محصولات سازنده های مختلف را بررسی کنید. سازنده های معتبر از متریال فلزی مقاوم در برابر ضربه، نوسانات دما، فشار و تماس با مواد خورنده برای تولید مخزن پکیج تصفیه فاضلاب استفاده می کنند.

این محصولات را مستقیم از سازنده اصلی خریداری کنید. بسیاری از تیم ها و سایت های فعال در این زمینه سازنده و تولید کننده اصلی نمی باشند و تنها یک واسط به شمار می روند. به همین دلیل قیمت محصولی که ز آنها خریداری می کنید بسیار گران تر از پکیج ارائه شده توسط سازنده اصلی است. کافیست قبل از خرید پکیج به محل کارخانه مراجعه کنید تا از سازنده اصلی و با قیمت ارزان تر محصول سفارشی و با کیفیت را تهیه نمایید.

بهترین شرکت سازنده پکیج تصفیه فاضلاب

با توجه به ویژگی هایی که به آن اشاره شد، چند مورد از بهترین شرکت های سازنده پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی ایرانی عبارتند از:

فرآب تدبیر؛ طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب

شرکت فرآب تدبیر تصفیه یکی از تیم های باسابقه در زمینه تولید انواع محصولات تصفیه آب و فاضلاب می باشد. محصولات این مجموعه شامل انواع پکیج های تصفیه فاضلاب بیمارستانی، کارواش، صنایع لبنی، رنگرزی، صنایع غذایی، ویلا و مجتمع های مسکونی، کارخانجات تولید رب و کنسرو و غیره می باشد. تمام این محصولات دارای مخزن فلزی بوده و به صورت سفارشی طراحی و تولید و ساخت آنها انجام میشود.

دیگر شرکت های سازنده پکیج تصفیه فاضلاب معتبر عبارتند از:

  • گروه صنعتی هفت
  • شرکت تولیدی فرآب زیست
  • شرکت زادآب
  • شرکت مهاب
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط