عظیم ترین پروژه های ساختمانی در حال ساخت- مجری کده

  • 12 شهریور 1401
  • 0 نظر
  • admin

5 تا از بزرگترین پروژه های ساختمانی جهان که امروز اتفاق می افتد

این که این بیماری همه گیر پیشرفت پروژه های ساخت و ساز آینده را در سطح جهانی متوقف کرد، نباید شوکه کننده باشد. چه تاخیرهایی وجود داشته باشد، چه رها کردن پروژه یا بازگشت به تابلوی نقشه، پروژه های ساختمانی در همه جا فشار این توقف عظیم را احساس می کنند.

با از سرگیری پروژه های ساختمانی، اکنون می توانیم برخی از مهم ترین پروژه هایی را که انتظار داریم در چند سال آینده توسعه دهیم، مورد بحث قرار دهیم.

شماره 5: سد بزرگ رنسانس اتیوپی

مکان: بامزا (اتیوپی)

هزینه تخمینی: 5 میلیارد دلار

سد بزرگ رنسانس اتیوپی (معروف به سد هزاره یا سد هیداسه)

سد بزرگ رنسانس اتیوپی (معروف به سد هزاره یا سد هیداسه) یک سد گرانشی است که از قدرت رودخانه نیل آبی در اتیوپی استفاده می کند. خود سد از سال 2011 در حال ساخت است و در حالی که بسیاری معتقدند که سد در حال حاضر تمام شده است، سد هنوز به ظرفیت کامل خود نزدیک نشده است. مخزنی که آب را در خود جای داده در دوره پر شدن است که پر شدن کامل آن ممکن است تا 7 سال طول بکشد. این مخزن در پایان سال 2020 شروع به پر شدن کرد و برای اولین بار در فوریه 2022 برق تولید کرد. در حال حاضر می تواند برق را با نرخ 375 مگاوات به شبکه برق برساند. پس از پر شدن کامل، برق بیشتری برای شبکه اطراف تولید می کند.

مجری کده – لیست مجریان نظام مهندسی اراک

با پر شدن مخزن نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی وجود دارد و تیم های ساختمانی در آماده باش هستند تا منطقه را به دلیل تحمل بار 74 کیلومتر مکعبی آب، سرویس کنند. ظرفیت کامل این تاسیسات از 375 مگاوات اندازه گیری شده در فوریه به 5.15 گیگاوات پس از نصب کامل می رسد.

شماره 4: پروژه پتاس جانسن

مکان: یانسن، ساسکاچوان (کانادا)

هزینه تخمینی: 6.3 میلیارد دلار

پروژه پتاس جانسن در حال ساخت است

پروژه یانسن در ساسکاچوان کانادا به عنوان بزرگترین معدن تولید پتاس در جهان برنامه ریزی شده است که منبع غنی پتاسیم برای بارور نگه داشتن خاک و به حداکثر رساندن تولید مواد غذایی است. این معدن جدید به رهبری BHP باعث بهبود عملکرد محصول در سراسر جهان خواهد شد. با افزایش جمعیت زمین، تقاضا برای بخش کشاورزی برای تغذیه میلیاردها نفر همچنان رو به افزایش است. این مرکز پیشرفته که در نزدیکی ساسکاتون، کانادا واقع شده است، می تواند راه حلی برای کمک به کشاورزان ما برای تامین غذای میلیاردها نفر باشد. پتاس یک حلقه مهم در خط عرضه جهانی است و اگر اهل منطقه ای نیستید که کشاورزی در آن اولویت اصلی است، ممکن است متوجه اهمیت این پروژه نشوید. پتاسیم احتباس آب در محصولات را افزایش می دهد، به آنها کمک می کند تا نتایج بهتری داشته باشند و می تواند بر ارزش غذایی کلی آنچه می خوریم تأثیر بگذارد. انتظار می رود این معدن تا 100 سال عمر داشته باشد و به طور بالقوه سالانه 16 میلیون تن پتاس قابل عرضه در بازار تولید کند.

در مرحله ساخت و ساز، پروژه پتاس پیش بینی می شود که سالانه حدود 3500 شغل ایجاد کند. پس از راه اندازی و راه اندازی معدن، 600 شغل مستقیم دیگر پیش بینی می شود.

طراحی نقشه ساختمان

شماره 3: کارخانه نیمه هادی سامسونگ

مکان: آستین، تگزاس (ایالات متحده آمریکا)

هزینه تخمینی: 17 میلیارد دلار

کارخانه نیمه هادی سامسونگ

نیمه هادی ها یکی از ضروری ترین اقلام مورد نیاز در عصر امروز هستند. ماشین‌ها، رایانه‌های لپ‌تاپ، تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و دستگاه‌های پزشکی همگی برای کار به اجزای نیمه‌رسانا متکی هستند. اگر نتوانیم همه کالاهای مورد نیاز خود را ایجاد کنیم چه اتفاقی می افتد؟ ما با کمبود جهانی محصولات روبرو هستیم که تقاضا از توانایی تولید آنها بیشتر است. غول الکترونیک کره جنوبی سامسونگ با اعلام بزرگترین سرمایه گذاری خود در ایالات متحده، در حال ساخت یک کارخانه نیمه هادی در خارج از آستین، تگزاس است. سامسونگ ادعا کرده است که این کارخانه 2000 شغل با فناوری پیشرفته را مستقیماً ایجاد می کند و هزاران شغل دیگر را پس از راه اندازی کامل در اقتصاد محلی ایجاد می کند. انتظار می رود این تاسیسات در نیمه دوم سال 2024 شروع به کار کند و در حال حاضر در مرحله برنامه ریزی است.

هدف این کارخانه و دیگر تأسیسات تولید «ساخت آمریکا» این است که آمریکا را قادر سازد تا به تلاش های جهانی برای تولید نیمه هادی ها بپیوندد. 70 درصد از تولید جهانی نیمه هادی ها در حال حاضر در خارج از کشور در تایوان و کره جنوبی انجام می شود، اما تمام جهان به این فناوری وابسته است. با تولید نیمه‌رسانا در ایالات متحده، شرکت‌های مستقر در ایالات متحده می‌توانند به زمان‌های کوتاه‌تر و وقفه‌های کمتر در زنجیره تامین اعتماد کنند.

شماره 2: پروژه نیمه هادی اینتل – دو کارخانه

مکان: چندلر، آریزونا (ایالات متحده آمریکا)

مجری نظام مهندسی اراک در مجری کده

هزینه تخمینی: 20 میلیارد دلار

پیشرفت اینتل در دو تاسیسات جدید خود در چندلر، آریزونا

درست شنیدید، دو کارخانه نیمه هادی دیگر! ایالات متحده در حال انجام اقداماتی برای کمک به مهار کمبود نیمه هادی است که در طول همه گیری بسیار آشکار شد. طی چند سال آینده، می‌توان انتظار دو کارخانه جدید نیمه‌رسانا را در نزدیکی پردیس چندلر اینتل در آریزونا داشت. ساخت این تأسیسات تقریباً 2 سال طول می کشد و برای اطمینان از رعایت مهلت های تعیین شده، نیاز به کار 24 ساعته و 7 روز هفته است. این دو مرکز قرار است در سال 2024 افتتاح شوند و 3000 شغل ساختمانی، 3000 کارمند اینتل و 15000 نفر را به همراه خواهند داشت.

مشاغل غیر مستقیم در جوامع محلی اطراف چندلر. پیش بینی می شود این پروژه پس از اتمام حدود 670000 فوت مربع باشد. این 3 برابر بزرگتر از تاسیسات قدیمی اینتل در آریزونا خواهد بود. با افزودن جدید به امکانات اینتل در آریزونا، آنها به یکی از بزرگترین کارفرمایان در ایالت و چندلر تبدیل خواهند شد.

شماره 1: Plant Vogtle – واحد 3 و 4

مکان: Waynesboro، جورجیا (ایالات متحده آمریکا)

هزینه تخمینی: 30 میلیارد دلار

توسعه گیاه فوگتل

ساخت واحدهای 3 و 4 کارخانه فوگتل در وینسبرو، جورجیا به بزرگترین نیروگاه هسته ای ایالات متحده تبدیل خواهد شد. نیروگاه عظیم گرجستان به طور فعال در حال ساخت دو راکتور جدید است که اولین نیروگاه های هسته ای هستند که در بیش از 30 سال گذشته در ایالات متحده ساخته می شوند.

Vogtle 3 و 4 در حال حاضر بزرگترین پروژه ساختمانی در ایالت جورجیا با بیش از 7000 کارگر در محل است و بیش از 800 شغل دائمی پس از آماده شدن واحدها در دسترس است. این پروژه همچنین باعث توسعه اقتصادی عمده برای منطقه در طول ساخت و ساز شده است. پس از راه اندازی، دو واحد جدید در کارخانه فوگتل قادر به تامین برق بیش از 500000 خانه و کسب و کار خواهند بود و هر کدام ظرفیت ناخالص 1250 مگاوات را تولید خواهند کرد.

پس دقیقاً انرژی هسته ای چیست و چرا ما به آن اهمیت می دهیم؟ خوب، با افزایش جمعیت و افزایش توسعه فناوری و استفاده، جهان با نرخ های قابل توجهی انرژی مصرف می کند. انرژی هسته ای منبع انرژی با انتشار صفر است، حجم زیادی از فضا را برای ساخت اشغال نمی کند و حداقل ضایعات را ایجاد می کند، که با تغییر بسیاری از کشورها به سمت جایگزین های انرژی پاک تر است. مردم در همه جا باید پیش بینی کنند که کارخانه فوگتل تنها سازه مرتبط با انرژی هسته ای نخواهد بود که در آینده ساخته می شود.

این 5 پروژه تنها چند نمونه از کارهایی است که صنعت AEC در بهبود زیرساخت های جهانی انجام می دهد. ما می‌خواستیم پروژه‌هایی را برجسته کنیم که برای پایداری جهانی بیشتر و همچنین بهبود مسائل کمبود یا ناامنی غذایی تلاش می‌کنند. همه ساخت و سازها مجلل یا پر زرق و برق نیستند و این اشکالی ندارد. مهم است که ما همچنان به آنچه در سیاره ما ساخته می شود و کمک به جامعه توجه کنیم.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط