مفهوم UIوUX چیست و لزوم یادگیری آن – فریلنس پروژه

  • 12 شهریور 1401
  • 0 نظر
  • admin

آیا توسعه دهندگان Front-End باید UI/UX را یاد بگیرند؟

پس زمینه سیاه و سفید با کلمات U.I و U.X روی آن نوشته شده است.

اگر کسی از من بپرسد، “آیا توسعه دهندگان Frontend به دانش پایه در مورد UI/UX نیاز دارند؟” پاسخ من “بله” است.

چند هفته پیش دوره Google UI/UX را شروع کردم. با چیزهایی که تاکنون آموخته ام، دیده ام که ساختن یک اپلیکیشن فراتر از ساختن چیزهای زیباست.

داشتن یک رابط کاربری زیبا یک چیز است. داشتن یک رابط کاربری که از UX آگاه باشد چیز دیگری است. در واقع UX باید اولویت داشته باشد.

UI چیست؟

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

UI به معنای رابط کاربری است. معمولاً این چیزی است که کاربر می تواند ببیند.

این شامل رنگ‌ها، فونت‌ها، دکمه‌ها، آرم‌ها می‌شود. این چیزی است که کاربر می تواند با آن تعامل داشته باشد.

UX چیست؟

آیا تا به حال برنامه جدیدی را دانلود کرده اید و وقتی آن را باز کردید نمی دانید چگونه از آن استفاده کنید؟ من تقریباً مطمئن هستم که شما احساس ناراحتی، ناامیدی یا عصبانیت کردید.

چرا یک توسعه دهنده Front-End باید UI/UX را یاد بگیرد؟

حالا اشتباه نکنید من نمی گویم که توسعه دهندگان وب باید عمیقاً وارد طراحی محصول شوند. من می گویم یادگیری اصول اولیه ضرری ندارد.

انجام پروژه متلب در فریلنس پروژه

در واقع، به جرات می توانم بگویم یادگیری UI/UX شما را به یک توسعه دهنده بهتر تبدیل می کند. در اینجا دلایل من است:

شما از دسترسی آگاه خواهید بود:

حقیقت این است که همه افراد با استفاده از وب سایت شما قادر به دیدن، یا حتی خواندن و نوشتن نیستند. چیزهای زیادی وجود دارد که افراد از آنها رنج می برند و ممکن است نظاره گر وب سایت شما را برای آنها سخت کند. با دانش UX، تصاویر خود را بدون ویژگی “alt” رها نمی کنید. شما باید به مواردی مانند نسبت کنتراست توجه داشته باشید.

شما یک ربات برنامه نویسی نخواهید بود:

من می دانم که شما “قابلیت تکرار طرح های عالی پیکسل” را در رزومه خود قرار داده اید. هاها بله، مدیران محصول از شما انتظار دارند که طرح های Figma را تکرار کنید، اما این کافی نیست. UX شما را با دانش مفاهیمی مانند جریان کاربر مسلح می کند. در حین توسعه، بخش‌هایی از طرح‌ها وجود دارد که باعث می‌شود سؤالات درستی بپرسید. گاهی اوقات وقتی در حال کدنویسی هستم و می بینم چیزی خاموش است، بلافاصله توجه تیم طراحی را جلب می کنم. در 80 درصد مواقع تصور من درست است.

شما یک یادداشت ذهنی از تعاملات کاربر دارید: اصول طراحی وجود دارد که برای اکثر طرح ها و کاربران ثابت است. یک مثال این است که اقداماتی که می تواند منجر به از دست دادن دائمی شود با رنگ قرمز نشان داده شده است. به همین دلیل است که دکمه حذف همیشه قرمز است. همچنین اگر می خواهید کاربر با چیزی تعامل داشته باشد، باید راهی برای اطلاع دادن به آنها وجود داشته باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، یک ظاهر طراحی مانند “مکان نما: اشاره گر” را به دکمه های خود اضافه می کنید. حتی زمانی که کاربر روی یک شی می‌چرخد، می‌تواند یک انیمیشن ظریف باشد. اگر این نشانگرها گم شوند، کاربر ممکن است نداند چه کاری انجام دهد. چیزی که من می گویم این است که اجازه ندهید کاربران شما نسبت به کاری که باید انجام دهند کور باشند.

اینها چند نکته هستند که در حال حاضر می توانم به آنها فکر کنم. امیدوارم شما را تشویق کند که یک یا دو چیز در مورد UI/UX یاد بگیرید.

انجام پروژه پایتون با بهترین برنامه نویسان

در نهایت، محصولی که در حال توسعه آن هستید ارزش استفاده را داشته باشد

freelanceprj بهترین سایت فریلنسری و دورکاری و کارآنلاین با جمع کردن تیمی متخصص در زمینه های طراحی گرافیگی طراحی سایت طراحی لوگو برنامه نویسی پایتون , متلب و.. آماده انجام پروژه های شما عزیزان میباشد کافی است که در سایت ما ثبت نام کرده و پروژه خود را ثبت نمایید

انجام پروژه های برنامه نویسی

برنامه نویسی با اندروید اپلیکیشن و بازی,پایتون وR , متلب ,شبیه سازی, جاوا ,++c c# فرترن, اکسل اکسس, برنامه نویسی یا انواع زبان ها

انجام پروژه های نرم افزاری در

فریلنس پروژه مجموعه دورکاری و فریلنسری انجام دهنده پروژه های نرم افزاری با بهترین فریلنسر ها

برنامه نویسی با متلب و پایتون

فریلنس پروژه انجام دهنده پروژه های متلب و پایتون با بهترین متخصصان و برنامه نویسان

پروژه طراحی سایت

طراحی انواع سایت های وردپرسی, اختصاصی php , asp.net سایت فروشگاهی ,طراحی سایت املاک ,حقوقی پزشکی, خبری و ..

طراحی لوگو و کارهای گرافیکی

طراحی گرافیک, طراحی لوگو, موکاپ لوگو, طراحی بنر, طراحی گرافیکی, ساخت لوگو حرفه ای, پوستر تبلیغاتی, لوگو اسم, وکتور گل و ..

تایپ, سئو و ترجمه

انجام پروزه های تایپ ورد و ترجمه و آفیس کد نویسی با استاندارد های طراحی وب و سئو جهت کسب رتبه در موتورهای جستجو گوگل و..

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط