نکات مهم برای خرید لباس بچگانه

  • 10 مهر 1401
  • 0 نظر
  • admin

اگر به تازگی صاحب فرزند شده اید یا برای فرزند عزیزان خود میخواهید هدیه لباس خریداری کنید، باید در نظر داشته باشید که رشد کودک در سال های ابتدایی با سرعت بیشتری صورت میگیرد، همچنین باید جنسیت کودک را در نظر بگیرید و سپس اقدام کنید. برای خرید لباس بچه گانه در این مطلب چندین نکته را باید در نظر داشته باشید تا با توجه به آنها خرید بهتری داشته باشید. به طور کلی از جمله نکاتی که برای لباس کودک اهمیت زیادی دارد می توان به راحتی، ایمنی، فراهم کردن گرمای لازم، زیبایی و جذابیت برای کودک اشاره کرد. در مواردی که بخواهید خرید لباس سیسمونی داشته باشید نیز در نظر گرفتن این موارد لازم و ضروری است.

در ابتدا توجه داشته باشید که انتخاب های گوناگونی برای لباس کودک دارید. برای مثال خرید لباس پسرانه یا دخترانه، شلوار، هودی، شومیز، دامن، پیراهن و… می تواند گزینه هایی باشد که شما در اختیار خواهید داشت. هرکدام از این موارد را برای فصل مناسب خود در نظر داشته باشید خریداری کنید و زودتر از فصل برای کودک نخرید، دلیل آن چیزی نیست جز همان مسئله رشد سریع کودک.

پارچه مناسب لباس کودک

در انتخاب جنس لباس کودک باید بیشترین توجه را به این داشته باشید که کودک در آن احساس راحتی کند. معمولا الیاف و جنس برخی لباس ها مصنوعی است و باعث خارش بدن کودک می شود. بنابراین سعی داشته باشید از لباس هایی استفاده کنید که جنس آن طبیعی باشد. برای مثال پنبه، آرلون و ریون جنس هایی است که برای کودک احساس راحتی به همراه خواهد داشت. در طرف دیگر، سعی کنید از خرید لباس هایی با جنس نایلون و پلی استر اجتناب کنید. زیرا به دلیل بسته بودن روزنه ها در این جنس و عدم جذب رطوبت به کودک احساس ناخوشایندی می دهد و همچنین باعث بروز مشکلات پوستی خواهد شد.

سایز لباس کودک

یکی دیگر از فاکتور های مهم خرید لباس بچه گانه، استفاده از سایز مناسب است. اما چه سایزی برای لباس کودک دختر یا پسر مناسب تر است؟ با توجه به رشد سریع کودک در سنین پایین، در صورتی که لباس به کودک تنگ باشد یا هم سایز خودش باشد، نهایتا تا چندین ماه می توانید از یک لباس استفاده کنید. اما اگر از ابتدا سایز کودک را به صورت صحیح اندازه بگیرید و یک سایز بزرگتر از آن را خریداری کنید، هم رشد کودک را در نظر گرفته اید و هم مدت طولانی تری می توانید از لباس کودک استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می شود برای لباس های جلو بسته مانند تیشرت، سایز بزرگتری را انتخاب کنید که موقع درآوردن لباس، کودک اذیت نشود. اما در لباس هایی که از جلو زیپ یا دکمه دارند این مسئله وجود ندارد.

رنگ بندی لباس

برای انتخاب رنگ بندی، بعضی ها در ابتدا جنسیت را در نظر میگیرند. برای مثال در سنین کمتر برای خرید لباس دخترانه رنگ صورتی و برای پسران رنگ آبی کمرنگ در نظر گرفته می شود. اما لباس کودک باید تنوع رنگی داشته باشد. همچنین سعی کنید از لباس های با رنگ های شاد بر تن کودک کنید. نکته دیگر که باید به آن توجه داشت استفاده نکردن از رنگ هایی است که چشم را آزار می دهند. این مسئله در دراز مدت تاثیر بر سلامتی چشم کودک خواهد داشت. در رنگ بندی لباس ست کردن لباس کودک به شکل صحیح را هم در نظر داشته باشید.

قیمت لباس کودک

اگر توجه کرده باشید قیمت لباس بچه گانه بسیار متغیر و در اغلب موارد گرانتر از تصور است. در خرید لباس این نکته را در نظر بگیرید که لباسی که بیش از حد ارزان است احتمالا از مواد اولیه مصنوعی ساخته شده است و کودک در آن احساس خارش خواهد داشت. اما این مسئله به این معنا نیست که همیشه لباس گران قیمت برای کودک خریداری کنیم. با توجه به اینکه به دلیل رشد سریع کودک زمان زیادی نمی توانیم از آن استفاده کنیم، لباس کودک می بایست قیمت معقولی داشته باشد. در کنار قیمت، حتما از جنس آن مطلع شوید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط