چگونه می توانیم در معاملات ارز مجازی و بیت کوین اشتباهات کمتری داشته باشیم؟

  • 3 اسفند 1400
  • 0 نظر
  • admin

امسال نیز همانند سال گذشته بیت کوین بار دیگر مورد بحث قرار گرفت و سرمایه گذاران تازه کار را جذب کرد. برای این که در معاملات ارز مجازی و بیت کوین اشتباهات کمتری داشته باشید چند نکته وجود دارد که قبل از شروع باید بدانید.

بیت کوین چیست؟

واژه بیت کوین به ارز مجازی اطلاق می شود که در سال 2009 توسط یک یا چند برنامه نویس رایانه با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» ایجاد شد. به هیچ بانک مرکزی وابسته نیست و قیمت آن صرفا بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود. کاربران آن می توانند برای کالا یا خدمات معامله کنند. آنها همچنین می توانند آن را با ارزهای سنتی مانند یورو یا دلار مبادله کنند. هر تراکنش در بلاک چین بیت کوین، نوعی پایگاه داده جهانی و غیرمتمرکز رمزگذاری شده بوده و برای همه قابل دسترس است. در ادامه شما را با استراتژی های ساده برای سرمایه گذاری روی ارز مجازی و بیت کوین آشنا می کنیم.

1) انتخاب پلتفرم مناسب مهم است

شما می توانید بیت کوین را از طریق پلتفرم های تخصصی خریداری کنید. برای انتخاب بهتر است که بدانید می خواهید با آن چه کار کنید. برخی فقط بیت کوین را مدیریت می کنند، در حالی که برخی دیگر پیشنهاد خرید و فروش انواع ارز مجازی دیگر را می دهند. آنها کمیسیون های کم و بیش قابل توجهی دریافت می کنند و نیاز به تأیید هویت دارند. انتخاب پلتفرم مناسب مهم است. به عنوان مثال MtGox که زمانی بزرگترین پلتفرم از نظر حجم بود، در سال 2014 پس از هک ناگهانی سقوط کرد. نزدیک به 750000 بیت کوین به سرقت رفت. با قیمت فعلی، این مبلغ 2.9 میلیارد یورو است.

2) اعتقاد به معافیت از مالیات

باور نکنید که تراکنش ها ناشناس هستند و هیچ کس نمی داند که آیا سود خوبی به دست آورده اید یا خیر. مقامات مالیاتی فرانسه می‌خواهند هنگام تکمیل اظهارنامه مالیاتی، مبلغ آن در صندوق سود غیرتجاری(BNC) درج شود.

3) فقط منافع حدس و گمان را ببینید

بیت کوین به عنوان یک راه جایگزین برای تجارت طراحی شد. بازیکنان مشمول تصمیمات خودسرانه بانک های مرکزی نیستند و تراکنش را بدون واسطه های سنتی (بانک ها، پی پال، ویزا، مسترکارت و غیره) انجام می دهند. بنابراین، یک صرافی مستلزم کارمزد نیست و بسیار سریع تر است. وقتی یک انتقال بین المللی چندین ساعت یا حتی چند روز طول می کشد، تراکنش بیت کوین تنها چند ثانیه زمان می برد ؛ مانند ارسال یک ایمیل.

4) عدم تضمین سپرده های شما

همانطور که دیدیم، سقوط MtGox در سال 2014 نشان می دهد که بیت کوین های شما می توانند ناپدید شوند. توجه داشته باشید که هکرها می توانند شما را سرقت کنند، انگار که شمش های طلای شما را از بانک می دزدند. هیچ پلتفرمی بیمه سپرده را ارائه نمی دهد. با این حال، یک راه حل مطمئن وجود دارد. شما می توانید ارز مجازی های خود را به هارد دیسکی که به اینترنت متصل نیست انتقال دهید. با این حال، مراقب باشید که هارد دیسک خود را پاک نکنید! همچنین می توانید یک کیف پول الکترونیکی فیزیکی بخرید. به لطف این ابزار شبیه کلید USB، انجام تراکنش بدون وارد کردن کد پین غیرممکن است و در صورت مفقود شدن بیت کوین ها می توانید بیت کوین ها را بازیابی کنید.

5) ارزهای دیجیتال دیگر را فراموش کنید

بیت کوین شناخته شده ترین و گران ترین ارز مجازی است. اما سایر ارزها در حال افزایش هستند ؛ مانند اتر (که روی بلاک چین اتریوم کار می کند) یا لایت کوین. اینها در حوزه های مقرون به صرفه تکامل می یابند و پروتکل های استفاده متفاوتی دارند، اما به یک شکل رد و بدل می شوند. اتر در یک سال 2615 درصد افزایش یافت، لایت کوین 1765 درصد. در همین حال بیت کوین در مدت مشابه «تنها» 609 درصد رشد کرد.

شهرت بیت کوین به این دلیل است که توسعه آن با ماجرای جاده ابریشم مشخص شده است. با این پلتفرم اینترنتی، فروشندگان و خریداران ناشناس هر چیزی و همه چیز را با بیت کوین مبادله می کنند. به یاد داشته باشید که تراکنش بیت کوین ناشناس است، اما به طور کامل در بلاک چین قابل ردیابی است. شرکت های تحلیلی که با کمک های مالی تحقیقاتی دولتی تغذیه می شوند، اکنون می توانند راه خود را به افراد بیابند.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط