انواع ورق کامپوزیت و کاربردهای آن

  • 3 شهریور 1401
  • 0 نظر
  • admin

ورق کامپوزیت در اصل به عنوان یکی از وسایل ساخت و ساز مدرن در نمای ساختمان به شمار می رود که امروزه به عنوان یکی از مصالح اصلی ساختمان سازی در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به دلیل کیفیت بالایی که در اختیار شما قرار می دهد، سبب می شود تا بتوانید در ساخت نمای ساختمان و همچنین نمای کامپوزیت از آن استفاده کنید.
ورق کامپوزیت در اصل صفحات فلزی مسطحی را شامل می شوند که از سه لایه مختلف که شامل دو ورقه بیرونی از جنس آلومینیوم و یک لایه غیر آلومینیومی تشکیل شده است. در بیشتر موارد لایه میانی بر اساس کاربرد و نوع استفاده از این ورقه ها می تواند از موادی چون پلی ‌اتیلن یا پلی یورتان ساخته شود، البته مدل های دیگری نیز وجود دارد که از انواع مواد معدنی برای مصارف مختلف ساخته می شوند.

 Aluswissbond Composite Panel

یکی از دلایل استفاده از این ورق ها، سبک بودن و راه های استفاده آسان از آنها می باشد. این ورقه ها تا 90 درصد از سیمان سبک تر هستند و حتی از شیشه و ورقه های آلومینیومی نیز سبک تر می باشند. همچنین لایه های بیرونی بر اساس مصرف و نوع استفاده با کمک رزین ها می توانند در برابر نفوذ آب، گرما یا سرما عایق شوند و از آنها می توان در مکان های مختلف استفاده کرد.

مزیت‌های ورق‌های آلومینیوم کامپوزیت :

از نظر طراحی، این ورق ها کاربردهای زیادی دارند و از آنها می توان در ساخت انواع نماها، سقف، سوله ها و سایر موارد استفاده کرد و به دلیل استفاده ساده، هزینه های اولیه ساخت و ساز را نیز کاهش داد. لیست قیمت ورق کامپوزیت را شما میتوانید در وبسایت آلوسوئیس باند مشاهده فرمایید. اما این تنها مزیت این محصول نمی باشد. ورق کامپوزیت در ابعاد کوچک یا وسیع کاربردهای زیادی دارد و بسته به نوعی که انتخاب می کنید دارای مزایای مخصوص به خود هستند. توجه داشته باشد که کاربرد ورق کامپوزیت بسیار زیاد است و در محیط های گوناگون می توان از آن به خوبی استفاده کرد.

سبک و استفاده ساده

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از ورق کامپوزیت نما، برای اجرای نما های گوناگون موقت یا دائم، سبک بودن و استفاده راحت از آنها می باشد. این ورقه ها بسیار سبک هستند و می توانند به راحتی در هر جایی مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین نصب کردن و استفاده از آنها برای ساخت یک فضای بسته بسیار ساده است و نیاز به تجهیزات زیادی ندارند.

مقاومت بسیار بالا

این ورق ها به دلیل داشتن دو لایه و همچنین مقاوم سازی آنها در برابر پوسیدگی و از بین رفتگی رنگ، سبب شده اند تا شما بتوانید از آنها به صورت طولانی مدت استفاده کنید. این ورق ها طراحی فوق العاده ای دارند و در ساخت انواع ساختمان ها استفاده می شوند. طول عمر بالا و همچنین مقاومت آنها در برابر رطوبت و گرما بسیار بالا است و در شرایط مختلف به کار گرفته می شوند.

سرعت اجرای بالا

برای ساخت سوله های نگهداری موقت یا راه اندازی سریع و همچنین انبارها، ورق کامپوزیت حرف اول را می زند. این محصولات به دلیل نصب شدن به کمک ابزارهای مختلف، می توانند در هر جایی مورد استفاده قرار بگیرند. وزن کم این محصولات سبب شده بدون نیاز به ابزارهای خاصی، بتوانید آنها را جا به جا کنید و در کارهای خود از آنها استفاده کنید.

تنوع بالا

از نظر تنوع، ورق کامپوزیت به خوبی می تواند نیازهای شما را تامین کند. این محصول از نظر طراحی، کیفیت فوق العاده ای دارد و در طرح ها و رنگ های مختلفی ساخته شده است. همچنین این ورق ها برای مصارف مختلف دارای عایق های گوناگونی هستند که استفاده از آنها در طیف های وسیعی گسترده کرده است.استفاده کردن از ورق ها برای محافظت از محصولات در برابر گرما یا سرما یا محافظت در برابر رطوبت نیز سبب می شود تا با خیال راحت بتوانید از آنها درهرجایی استفاده کنید.

قابلیت تعویض

در صورت بروز هرگونه مشکلی، شما می توانید بدون ایجاد خسارت یا تعویض زیاد، تنها ورق های کامپوزیت مشکل دار را تعویض کنید. با این کار هزینه های نگهداری شما در طولانی مدت کاهش پیدا می کند و این امکان به شما داده می شود تا بتوانید تنها ورقه هایی که با مشکل مواجه شده اند را در کوتاه ترین زمان ممکن تعویض کنید.

دسته‌بندی انواع ورق‌های آلومینیومی با توجه به میزان احتراق

در اصل دسته بندی ورق های کامپوزیت آلومینیومی در حالت های گوناگونی انجام می شود. به عنوان مثال یکی از روش های دسته بندی، براساس احتمال احتراق می باشد که شامل موارد ذیل می شود؛
محصولاتی که میزان اشتعال پذیری زیادی دارند و لایه میانی آنها از پلی‌اتیلن ساخته شده است. این ورقه ها زود آتش می گیرند و ذوب می شوند.

محصولاتی که دارای لایه های کامپوزیتی پلی‌اتیلن با درصد کمی مواد معدنی هستند به عنوان ورقه های قابل اشعال متوسط یا ورق کامپوزیت کند سوز شناخته می شوند.

محصولاتی که قابلیت اشتعال پذیری کمی دارند، در لایه میانی خود مقدار کمی پلی‌اتیلن جای داده اند و بیشتر مواد اولیه ساخت آن از مواد معدنی ساخته شده است.

مجموعه کارخانجات آلوسوئیس باند ، جامع ترین مرجع اطلاعات ، تولید و فروش انواع ورق HonorBond ، AluSwissBond ، AluTop ، AluPrima کامپوزیت و ورق کامپوزیت تابلویی کشور در

با سابقه ای بالغ بر 20 سال در زمینه تولید و عرضه ورق های کامپوزیت نما با رنگ ها و طرح های خاص (ضدحریق – نانوشاین – سیگماباند) و بالاترین رزومه فروش و اجرا در سطح کشور )FR.A2,B1,B2( دارای گارانتی و بیمه نامه معتبر.

آماده اعطا نمایندگی فعال فروش در سراسر کشور.

برای خرید ورق کامپوزیت ، ترموود و یا ترمو چوب ایران و فنلاند – فرم اچ ، ال ، موشکی و …

می توانید آخرین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.جهت مشاوره رایگان هم اکنون با ما تماس بگیرید.

تلفن(10خط ویژه): 44 22 4444 21 98+

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط