خدمات سایت معماری داخلی مهسا عابدی

  • 20 اسفند 1402
  • 0 نظر
  • admin

طراحی و معماری داخلی در واقع هماهنگ‌ سازی اجزای داخلی ساختمان است که برای زیباتر شدن و ایجاد یک فضای گرم و دل انگیز در فضای خانه می باشد . به ویژه برای خانه های آپارتمانی امروزی و خانه هایی با متراژ پایین تر استفاده از طراحی درست دکوراسیون داخلی منزل می‌ تواند این فضا را بهینه کند . هم چنین با ایجاد هماهنگی بین اجزا ، رنگ ها و وسایل ، نمای آن ها را بیشتر کرد.

معماری داخلی یک اصطلاح کلی است که دارای سبک های مختلف طراحی برای دوره ها و سلیقه های مختلف می باشد ، برای همین به یک روحیه خاص ، محدود نیست . مثل معماری داخلی سنتی که سرشار از ظرافت است و برای کسانی است که از آثار خاص و قدیمی ، هنرهای کلاسیک ، تقارن و طراحی غنی تاریخی لذت می برند گزینه بسیار مناسب می باشد . معماری داخلی برای خانه ها نیز یک اصل مهم است و اصولا رفتن و نقل مکان کردن به خانه ای جدید یکی از کار های هیجان انگیز برای افراد است ، اما بعضا نحوه ی چیدمان دکوراسیون خانه تبدیل به یک دغدغه برای افراد آن خانه ، علی الخصوص خانم خانه می شود و زیرا باید تصمیم بگیرید که وسایل خود را در محیط جدید به چه نحوی بچینند تا یک فضای مناسب فراهم بیاید . و علاوه بر زیبایی منزل بازتابی از شخصیت و احساس و سلیقه صاحب خانه باشد . علاوه بر آن در خانه احساس شادی و خوشحالی و راحتی داشته باشد . برای این کار شما نیاز دارید که نکات مهم در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی منزل را بدانید و وسایل مختلف از جمله مبلمان و رنگ دیوارها و بافت آن ها را به خوبی انتخاب کنید تا در هماهنگی با یکدیگر باشند و با یک نقشه از پیش تعیین شده وسایل را درست در سر جای خود قرار دهید و مرحله به مرحله مثل یک طراح داخلی حرفه ای، کار طراحی و دیزاین منزل خود را انجام دهید.

طراحی ویلا

در انجام طراحی ویلا معمار طراح علاوه بر علم معماری داخلی باید هندسه ، جغرافیا نیز بلد باشد . ساخت ویلاها از کشور جمهوری روم باستان شروع شد و در آن زمان ساختمان‌ های گران قیمت افراد مرفه اجتماع به صورت ویلا در محوطه‌ها یا باغ‌های وسیع ساخته می‌شدند که بعد از فروپاشی امپراتوری روم توسط کلسیا کاربری شان تغییر کرد و به صورت صومعه استفاده می‌شدند و در قرون وسطی بعد از تعمیر و تغییراتی دوباره به صورت ساختمان‌های اشرافی مورد استفاده قرار می‌ گرفتند . ویلا ها به عنوان خانه های تفریحی طراحی می شوند و برای استفاده در طول تعطیلات یا برای استفاده به عنوان خانه ای برای زندگی در مکانی دور از شهر یا کشوری دیگر استفاده می شوند . بسیاری از افراد دوست دارند تا در یک جای خوش آب و هوایی زمینی بگیرند و شروع به ساخت یک ویلا کنند . از آن رو بحث طراحی ویلا به اندازه ی طراحی خانه دارای اهمیت است و نکات مهمی در رابطه با آن مطرح است که باید به طور جدی به آن توجه کرد .

طراحی رستوران و کافه

در بیشتر مواقع رستوران ها و کافه ها بر اساس سلیقه شخصی صاحبشان و بعضی اوقات بر حسب سلیقه مشتریان شان طراحی می شود .سبک های زیادی برای طراحی رستوران و کافه می توان به کار برد مثل سبک های سنت‌ی و مدرن . ولی همه آن ها می‌ توانند به عنوان منبعی الهام‌ بخش برای طراحی سبک رستوران و کافی شاپ شما باشند . اما علاوه بر تجربه شخصی دکوراسیون داخلی می‌ توان بر اساس علاقه به حوزه خاصی از هنر ، علم یا فرهنگ نیز اشاره کرد . هرچند اصولا افراد کافه و رستوران را به دلیل آرام بودن انتخاب می‌ کنند ویا بعضی دیگر آن را انتخاب می‌ کنند زیرا فکر می کنند صاحبانشان خدمات بهتری ارائه می دهند . ولی حتی امکان دارد بعضی از مشتریان آن را انتخاب کنند زیرا سبک طراحی اش را دوست دارند و آرامش بیشتری به آن ها می دهد . فرقی نمی‌ کند چه سبکی را برای طراحی انتخاب می‌ کنید ، مولفه‌ های اصلی یک طراحی جذاب در تمام سبک‌ ها یکسان بوده و در جزئیات و سبک و سیاق با یکدیگر متفاوت هستند . اکثر رستوران‌ ها و کافه ها در سه سبک کلاسیک ، مدرن و سنتی طراحی می‌ شوند .

طراحی مراکز اداری و تجاری

مطمئنا طراحی داخلی مراکز تجاری و اداری و ساختمان‌ های مسکونی بسیار متفاوت است . البته این امر تنها به طراحی داخلی مربوط نمی‌ ­شود و در رابطه با طراحی محوطه ساختمان نیز چنین مسئله ای صدق می‌ کند . ساخت‌ و ساز تجاری و ساخت‌ و‌ ساز مسکونی تقریباً از هر نظر ، از مصالح ساختمانی مورد استفاده گرفته تا تجهیزات مورد نیاز برای ساخت ، متفاوت هستند . پروژه‌های ساختمانی تجاری دارای الزامات طراحی بزرگتر و پیچیده‌ تری هستند که نسبت به الواری که معمولاً برای املاک مسکونی استفاده می‌ شوند ، مواد متفاوتی را می‌ طلبند . طراحی مجتمع های تجاری هم چنین مقررات سخت‌ گیرانه‌ تری را نسبت به ساختمان های مسکونی شامل می‌ شوند . طراحی مراکز اداری و تجاری به طراحی فضا هایی برای انجام کارهای اداری و تجاری می‌ پردازد . این نوع طراحی شامل طراحی دفاتر ، فضاهای نمایشگاهی و فروشگاه‌ ها می‌ شود . در این نوع طراحی ، عواملی نظیر استفاده بهینه از فضا ، نورپردازی مناسب ، طراحی داخلی و خارجی جذاب ، امنیت و ارتباطات موثر در نظر گرفته می‌ شود .

طراحی مراکز پزشکی

در فضاهای پزشکی، کلینیک ها و مکان های مرتبط با مراجعه‌ کنندگان و بیماران سالن انتظار به عنوان یکی از بخش‌ های حیاتی ، نقش مهمی را ایفا می‌ کند . از این رو بهتر است این فضا دارای محیطی زیبا ، مناسب و آرامش بخش باشد . علاوه بر این  نور پردازی مناسب و زیبا نیز برای آن ضروری و مهم است . این قسمت باید در مکان مرکزی ساختمان واقع شده باشد تا به تمامی مطب‌ ها به خوبی دسترسی داشته باشد هم چنین باید امکان رفت و آمد برای افراد معلول هم فراهم باشد و فضای بزرگی داشته باشد تا هنگام تراکم جمعیت مراجعه‌ کنندگان ، آن ها را در معرض شرایط نا مطلوب قرار ندهد . نکات و مورد هایی که گفتیم همه اهمیت طراحی مراکز پزشکی را می رساند .

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط