مراقبت و جلوگیری از پیری پوست

  • 30 تیر 1401
  • 0 نظر
  • admin

برای مراقبت و جلوگیری از پیری پوست چه کارهایی باید انجام داد ؟

اول باید بدونیم بعد از ۲۵ سالگی چه مشکلاتی قرار هستش برای پوست ما بوجود بیاد.

پوست انسان بعد از ۲۵ سالگی بدلایل مختلف مانند کشش جاذبه ، نور آفتاب ، آلودگی های هوا ، تولید نشدن کلاژن و … به مرور دچار آسیب هایی میشه که به اصطلاح به آن پیر شدن پوست میگن. اما آیا میشه جلوی پیر شدن یا بهتر هستش بگیم دیرتر پیر شدن پوست را گرفت ؟ جواب سوال بله هستش.

یکی از مهمترین عوامل پیر شدن پوست کم شدن تولید کلاژن در پوست هستش. حالا کلاژن چی هستش ؟ در ادامه میگیم بهتون.

کلاژن

کلاژن بیشترین پروتئین موجود در بدن شما هستش که وظیفه داره مثل چسب تمام بدن شما مثل پوست، مو، مفاصل، استخوان ها، عضلات و … را متصل به هم نگه داره.

کلاژن یکی از معدود چیزهایی هستش که برای مراقبت و جلوگیری از پیری پوست نیاز هست واقعاً می تونه سن شما را به عقب برگردونه. تمام درمان های ضد پیری گرون قیمت مثل لیزر و اولتراسوند از طریق تحریک کلاژن کار می کنن. کلاژن تقریباً ۸۰% از پوست شما را تشکیل میده و در لایه میانی به نام درمیس قرار دارد. کلاژن همراه پروتئین دیگری به نام الاستین به تقویت پوست بسیار کمک میکنه.

ساخت کلاژن در بدن با افزایش سن کم میشه و خیلی زودتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد و بعد از حدود ۲۵ سالگی ما کلاژن بیشتری نسبت به مقداری که در بدن تولید میشه از دست میدیم، به همین دلیل هستش که شروع به دیدن خطوط و چین و چروک می کنیم.

اما حالا راه حل چیه ؟ خبر خوب اینه که شما می تونین کلاژن را در نواحی مانند صورت گردن و دست ها زیادتر کنین.

محصولات و کرم ها و سرم های زیادی توی بازار هستن که ادعا میکنن میتونن به تولید کلاژن در پوست و رفع چین و چروک کمک کنن اما انتخاب خوب در بین اینهمه محصول و اعتماد بهشون واقعا کار سختی هستش.

طبق نظرسنجی که تیم تخصصی تلنت کالا از بین محصولات متفاوت و مشتریان خود انجام داده متوجه شدیم که کرم لاکچری کوین ( کرم روز و شب لاکچری کوین ) بدلیل داشتن مواد تقویت کننده پوست و ویتامین های موجود باعث تحریک ساخت کلاژن و الاستین پوست میشه و بین مصرف کنندگان رضایت بالایی را داشته.

مراقبت و جلوگیری از پیری پوست

بهترین ویتامین ها برای پوست کدام هستند؟

برای مراقبت و جلوگیری از پیری پوست ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K و ویتامین D بهترین ویتامین های هستند که پوست ما بهشون نیاز داره و بطور خلاصه راجب هر کدوم توضیحی میگیم.

ویتامین C :

ویتامین C بدلیل اینکه میتونه سرعت تولید و تکثیر سلول‌ها را بیشتر کنه و سلول‌ های جدید سالم با سلول‌ های آسیب دیده جایگزین میشن و همین امر باعث بهبود آفتاب سوختگی و روشن شدن پوست میشه و همچنین قرمزی روی پوست را هم میتونه برطرف کنه. این نکته رو هم بگم که اگه نواحی بدنتون تیرگی دارند ویتامین سی میتونه به روشن شدن نواحی کمک کنه و پیشنهاد من به شما استفاده از کرم گاتیو ( روشن کننده بدن گاتیو ) هستش که تلنت کالا این محصول را داره و حاوی ویتامین سی و مواد مورد نیاز جهت روشن شدن پوست بدن هستش. تاکید میکنم فقط برای بدن و این کرم را برای صورت استفاده نکنین.

ویتامین E :

ویتامین E خیلی سریع می تونه به لایه‌ های زیر پوست نفوذ‌ کنه و با ترمیم بافت پوست و از بین بردن سلولهای مرده به نرم شدن و صافی سطح پوست کمک کنه. این ویتامین رو میتونین توی روغن نارگیل به وفور ببینید. همچنین ویتامین ای برای رفع چین و چروک و ترک های پوستی هم موثر هستش.

مراقبت و جلوگیری از پیری پوست

ویتامین K :

یکی از ویتامین هایی هستش که برای ترمیم زخم ها بسیار پرکاربرد هستش با این خاصیت که خیلی سریع سلول ها را در ناحیه زخم جمع میکنه و به لخته شدن خون در اون ناحیه کمک میکنه و زخم سریعتر ترمیم پیدا میکنه. همچنین برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم هم بسیار موثر هستش.

ویتامین D :

ویتامینی که کمتر در مواد غذایی یافت میشه و وجودش برای پوست و بدن بسیار ضروری هستش . این ویتامین را میشه از آفتاب یا قرص های ویتامین دی جذب کرد. از خواص آن میشه به جلوگیری از سرطان پوست و اگزما و پسوریازیس اشاره کرد همچنین برای رفع آفتاب سوختگی هم موثر هستش.

https://talentkala.ir/wp-content/uploads/2022/06/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D9%88-%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-3.png

در این مقاله سعی کردیم بصورت خلاصه مواردی را که برای مراقبت و جلوگیری از پیری پوست باید بیشتر رعایت کنین را بیان کنیم و امیدواریم خوشتون اومده باشه .

همیشه زیبا و سلامت و شاد باشید

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط